De Website wordt ingeladen, even geduld a.u.b.

contenttop

 

De Wet Van Aantrekking

(korte introduktie)


"Tesla, da Vinci en de gebroeders Wright konden hun aandacht op hun dromen lang en sterk genoeg vasthouden totdat het in een vaste vorm werd gemanifesteerd. Dit is het enigste verschil tussen de succesvolle en degenen die vechten en het nooit echt maken."


law of attractionMet behulp van technieken die we uitgebreid gaan bespreken in dit boek kun je voor jezelf een platform creëren die onder andere helpt om je aandacht op je intenties te behouden en deze intenties bewust kunt manifesteren. Het is heel simpel om geluk, voorspoed en welzijn in je leven te creëren, maar de meest simpele dingen in het leven blijken vaak het moeilijkst te vatten en te realiseren. Bijvoorbeeld, de 4 stappen formule voor creatie is werkelijk heel eenvoudig.

  1. Creëer een Intentie

  2. Richt je Attentie op die Intentie

  3. Voeg een emotie zoals blij, geamuseerd of gelukkig toe aan datgene waar je attentie op is gericht

  4. Het Universum, door de Wet van Aantrekking, zal jou precies geven waar jij je Attentie op hebt gericht.


Jouw taak is om te ontvangen… het toe te laten… jezelf toe te staan om te krijgen waar je om hebt gevraagd. In andere woorden, “Vraag en het zal u worden gegeven.” Simpel toch?

Oké, wacht... Voordat je deze realiteit van bewust manifesteren wil gaan intreden is het belangrijk om als eerste jezelf te 'zien'. Via zelfreflectie (jezelf 'besluipen') komen wij tot een dieper inzicht over onszelf. De reden waarom we dit schrijven is heel simpel; Wanneer je bewust je intenties wilt realiseren, dan is het wel belangrijk of de gekozen intentie ook daadwerkelijk is wat je wilt. Ofwel, "Be CAREFULL what you wish for!" Schrik hier niet van... intenties maken en manifesteren doen we dagelijks. Wanneer we bijvoorbeeld dorst hebben, dan creëren we al snel de intentie om wat te gaan drinken, maar alleen als we onze attentie op deze intentie behouden, dan pas gaan we actie ondernemen om wat te drinken. Maar bij onze dromen en goede voornemens is het vaak moeilijker om onze aandacht er lang genoeg op te houden. Onze attentie wordt dan vaak afgeleid door beperkende gedachten als: "Ik kan het niet.", "Dat is niet mogelijk.", "Ik heb er geen geld/tijd voor.", "Wat zullen anderen hierover denken.", "Ik ben het niet waard.", "Het wordt mij niet gegund.", et cetera. Wanneer je een goed voornemen of een droom hebt en je aandacht is in één van deze limiterende zinnen afgedwaald, dan heeft de originele intentie zijn kracht al verloren. In plaats van je attentie op de gewenste intentie te behouden, heb je de originele intentie vertroebeld met een limiterende gedachtegang. Welke realiteit zal er dan manifesteren, denk je? Deze vertroebeling van onze intenties hebben wij vaak niet bewust door, waardoor we in situaties kunnen belanden waar we niet om hebben gewenst. Vandaar wij je willen aanwijzen dat je als eerst jezelf helder moet kunnen waarnemen, wil je daadwerkelijk datgene wat je wenst.

Veelal zijn we er niet bewust van dat ervaringen als angst of geluk, zorgen of rust opties zijn om uit te kiezen. Kies ik ervoor om mijn aandacht op een zorgbarende situatie te richten, dan voel ik me bezorgt. Kies ik ervoor om mijn aandacht op iets grappigs te richten, dan zal ik gaan lachen. Het plaatsen van onze attentie bepaald dus onder andere ons gevoel en ervaring van de realiteit. Alhoewel dit een heel simpel feit is, maken we er meestal geen bewust gebruik van. Deze onbewustheid zorgt ervoor dat wij slechts reageren op situaties in plaats van dat wij bewust keuze maken. Reacties en keuzes maken zijn een wereld van verschil. Reacties komen voort uit een onbewuste levensstijl, daarentegen komen keuzes voort uit een bewuste levensstijl. Om dit verschil duidelijk te kunnen inzien en te integreren in je leven, is het van belang dat we onszelf stap voor stap gaan ontleden totdat alleen jouw ware bron nog overblijft. In de volgende hoofdstukken gaan we hier in groot detail verder op in.



 

 

bottomcontent